Co je whitepaper?

Whitepaper je informační dokument. Jeho účelem je propagovat nebo zdůraznit vlastnosti řešení, produktu nebo služby, kterou provozovatel nabízí nebo plánuje nabídnout. Whitepapery se též používají k prezentaci vládních politik a legislativy.

Účel whitepaperu

  • Whitepapery mohou být dokumenty, které jsou používané k prodeji a marketingu. V takovém případě je jejich cílem přinést podrobné informace o službě, technologii nebo metodologii a přesvědčit tak potenciální zákazníky.
  • Whitepapery jsou často určeny pro business-to-business (B2B) marketing mezi výrobcem a velkoobchodníkem nebo mezi velkoobchodníkem a maloobchodníkem.
  • Whitepapery mohou poskytovat podrobnou zprávu nebo průvodce o konkrétním produktu nebo tématu a mají za cíl vzdělávat čtenáře.

Typy whitepaperů

  • Backgrounders – Detailně popisují technické vlastnosti produktu nebo služby.
  • Numbered lists – Zvýrazňují klíčové informace o produktu nebo službě a jsou často formátovány jako nadpisy s odrážkami.
  • Problem/solution papers – Identifikují konkrétní problémy, kterým čelí potenciální zákazníci a navrhují daty podložený argument o tom, jaká nabízený produkt nebo služba poskytuje řešení.

Zdroj
https://www.investopedia.com/terms/w/whitepaper.asp
https://bitcoin.org/bitcoin.pdf

Našli jste v textu chybu či nepřesnost? Dejte nám vědět.